%0 Journal Article %T شناخت نهاد پسینگ‌آف در نظام کامن لا و تطبیق با حقوق ایران %J فصلنامه تحقیقات حقوقی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 1024-0772 %A حبیبا, سعید %A صادقی, فاطمه %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 21 %N 84 %P 91-108 %! شناخت نهاد پسینگ‌آف در نظام کامن لا و تطبیق با حقوق ایران %K : پسینگ‌آف %K حقوق نوشته %K رقابت غیرمنصفانه %K علامت تجارتی %K کامن لا %R 10.22034/jlr.2019.166536.1313 %X با توجه به اینکه امروزه از یک طرف شهرت علائم تجارتی اهمیت فراوانی برای مالکان علامت دارد و آن‌ها هزینه‌ی زیادی برای کسب و حفظ آن از آسیب صرف می‌کنند و از طرف دیگر به دلیل مشکل بودن اثبات ارکان سه گانه مسئولیت مدنی برای حمایت از علائم دارای حسن شهرت و نیاز به ایجاد حمایتی درخور برای این علائم، پیش بینی نهادهای حمایتی مانند پسینگ‌آف جهت جلوگیری از نقض علائم تجارتی دارای حسن شهرت برای حمایت از صاحبان علامت تجارتی بسیار موثر است؛ به طوری که این نهاد در حقوق کامن لا از پیشینه طولانی برخوردار است. علائم تجارتی دارای حسن شهرت در صورت وجود شرایطی مشمول حمایت پسینگ‌آف قرار می‌گیرند. اینکه چه علائمی و با چه شرایطی از طریق پسینگ‌آف حمایت می‌شوند و اینکه آیا حقوق ایران این نظام حمایتی را پوشش می‌دهد یا خیر، در این مقاله بررسی خواهد شد و این موضوع تبیین می‌شود که علائم دارای حسن شهرت در صورت وجود احتمال گمراهی و ورود خسارت مشمول نهاد پسینگ‌آف می‌گردند و از آنجایی که در قوانین فعلی ایران این نهاد وجود ندارد نیاز به ایجاد آن یا حمایت از این علائم به طور خاص ذیل قواعد منع رقابت غیرمنصفانه احساس می‌شود. %U https://lawresearchmagazine.sbu.ac.ir/article_82771_4a3700c6f9d3b598ae12c4d7bfd67ddb.pdf