• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه تحقیقات حقوقی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 20 (1396)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 945
شماره شماره 895
دوره دوره 19 (1395)
دوره دوره 18 (1394)
دوره دوره 17 (1393)
دوره دوره 16 (1392)
دوره دوره 15 (1391)
دوره دوره 14 (1390)
دوره دوره 13 (1389)
دوره دوره 12 (1388)
دوره دوره 11 (1387)
دوره دوره 10 (1386)
دوره دوره 9 (1385)
دوره دوره 8 (1384)
دوره دوره 7 (1383)
دوره دوره 6 (1382)
دوره دوره 5 (1381)
دوره دوره 4 (1380)
دوره دوره 3 (1379)
دوره دوره 2 (1378)
دوره دوره 1 (1373)
قاسمی حامد, عباس, نبی, زهره, آقابابایی, فهیمه. (1396). ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حاکم بر تبلیغ در فضای مجازی در چارچوب حقوق مصرف. فصلنامه تحقیقات حقوقی, 20(895), 91-115.
عباس قاسمی حامد; زهره نبی; فهیمه آقابابایی. "ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حاکم بر تبلیغ در فضای مجازی در چارچوب حقوق مصرف". فصلنامه تحقیقات حقوقی, 20, 895, 1396, 91-115.
قاسمی حامد, عباس, نبی, زهره, آقابابایی, فهیمه. (1396). 'ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حاکم بر تبلیغ در فضای مجازی در چارچوب حقوق مصرف', فصلنامه تحقیقات حقوقی, 20(895), pp. 91-115.
قاسمی حامد, عباس, نبی, زهره, آقابابایی, فهیمه. ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حاکم بر تبلیغ در فضای مجازی در چارچوب حقوق مصرف. فصلنامه تحقیقات حقوقی, 1396; 20(895): 91-115.

ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های حاکم بر تبلیغ در فضای مجازی در چارچوب حقوق مصرف

مقاله 4، دوره 20، شماره 895، تابستان 1396، صفحه 91-115  XML
نویسندگان
عباس قاسمی حامد1؛ زهره نبی2؛ فهیمه آقابابایی3
1استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی
2کارشناس ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی
3کارشناس ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی و دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران
چکیده
چکیدهتبلیغات الکترونیکی یکی از مراحل بازاریابی در فضای مجازی است. ماهیت فرامرزی تجارت الکترونیکی سبب تغییرات گسترده‏ای در زمینه‏های مختلف از جمله تبلیغات شده است. تبلیغات در فضای مجازی این قابلیت را دارد،که منشأ سوءاستفاده تبلیغ‏کنندگان شود. به این ترتیب که کالاها یا خدماتی را تبلیغ کنند که برای سلامتی مصرف‏کننده مضر باشد. ممکن است این تبلیغات در برگیرنده اطلاعاتی خلاف واقع بوده که سبب گمراهی مصرف‏کننده شود یا اطلاعات ارائه‌شده در خصوص ویژگی‌های محصول، از شفافیت کافی برخوردار نباشد. به‌علاوه برخی رویه‏های تبلیغاتی به نقض حریم خصوصی مصرف‏کننده می‏انجامد. همسو با تغییرات ایجاد شده ناشی از فناوری اطلاعات و ارتباطات[1] و به منظور حمایت از مصرف‏کننده سایبری، حاکمیت قواعد و اصول ویژه‌ای در حوزه تبلیغات الکترونیکی ضروری است. قواعد حقوقی در حوزه تبلیغات الکترونیکی به دو دسته تقسیم می‏شود. دسته اول، قواعدی است که منبع آن عرف خاص حرفه‌ای است و دسته دوم قواعد مبتنی بر مصوبات دولت‌ها است. مطالعه قواعد مذکور در پرتو قانون تجارت الکترونیکی ایران،[2] با عنایت به دستورالعمل‏های اتحادیه اروپا[3] و قواعد راهنما و رویه‌های حرفه‏ای اتاق بازرگانی بین‏المللی[4] موضوع این نوشتار است.[1]. Information Communication Technology (ICT)..[2] قانون تجارت الکترونیکی ایران مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی است..[3] دستورالعمل  (Directive)از جمله مصوبات ارکان قانون‌گذاری اتحادیه اروپا یعنی شورای وزیران و پارلمان اروپایی است. جهت معرفی این دستورالعمل‌ها از دو عدد و یک علامت اختصاری استفاده می‌شود. عدد اول از سمت چپ سال تصویب و عدد بعد از ممیز، شماره خود دستورالعمل است.[4]. International Chamber of Commerce (ICC).
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 12
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.