تدوین کنوتنسیون قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده در سال 1956، و الحاق ایران به آن در سال 1376، موجب گردید تا صحبان کالا از حاکمیت قوانین ملی ناشی از قواعد حمل تعارض اجتناب نمایند. و با برخورداری از مزایای مربوط به مقررات یکسان کنوانسیون،بالاخص با آشنایی نسبت به موضوع مسوولیت متصدی حمل و نقل احساس امنیت کنند.جهت تبیین مسوولیت متصدی حمل و نقل در کنوانسیون و حقوق ایران و تنگلیس قبل از هر چیز، مبحث اول به نحوه و هدف شکل گیری و محدوده اجرای کنوانسیون و در عین حال با ارائه ضوابط و معیارهای شناسایی متصدی حمل و نقل اختصاص داده شده است
عنوان مقاله [English]
Examining the principles of the liability of the road transport operator in the Convention on the International Carriage of Goods by Road and comparing it with Iranian and English law
سادات حسینی, سید حسین . (1384). بررسی مبانی مسوولیت متصدی حمل و نقل جاده ای کالا در کنوانسیون قزازداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده و مقایسه آن با حقوق ایران و انگلیس. فصلنامه تحقیقات حقوقی, 8(42), -.
MLA
سید حسین سادات حسینی. "بررسی مبانی مسوولیت متصدی حمل و نقل جاده ای کالا در کنوانسیون قزازداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده و مقایسه آن با حقوق ایران و انگلیس", فصلنامه تحقیقات حقوقی, 8, 42, 1384, -.
HARVARD
سادات حسینی, سید حسین. (1384). 'بررسی مبانی مسوولیت متصدی حمل و نقل جاده ای کالا در کنوانسیون قزازداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده و مقایسه آن با حقوق ایران و انگلیس', فصلنامه تحقیقات حقوقی, 8(42), pp. -.
CHICAGO
سید حسین سادات حسینی, "بررسی مبانی مسوولیت متصدی حمل و نقل جاده ای کالا در کنوانسیون قزازداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده و مقایسه آن با حقوق ایران و انگلیس," فصلنامه تحقیقات حقوقی, 8 42 (1384): -,
VANCOUVER
سادات حسینی, سید حسین. بررسی مبانی مسوولیت متصدی حمل و نقل جاده ای کالا در کنوانسیون قزازداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده و مقایسه آن با حقوق ایران و انگلیس. فصلنامه تحقیقات حقوقی, 1384; 8(42): -.