منابع
الف: منابع فارسی:
کتابها:
1. صفایی، سید حسین، رحیمی، حبیبالله، مسؤولیت مدنی(الزامات خارج از قرارداد)، انتشارات سمت، چاپ پنجم، 1392
2.کاتوزیان، امیر ناصر،دوره های مقدماتی حقوق مدنی: وقایع حقوقی مسؤولیت مدنی، شرکت سهامی انتشار، چاپ پنجم، 1390
3.کاتوزیان، امیر ناصر، دوره مقدماتی حقوق مدنی: اموال و مالکیت، نشر میزان، چاپ سی و یکم، 1389
4.لایقی، غلامرضا، کپی رایت در کشورهای پیشرفته صنعتی، انتشارات خانه کتاب، 1381
5. مهدیزاده، حسین، ثبت آثار ادبی و هنری و حمایتهای قانونی، انشارات مجد، 1389
مقالات:
6. انصاری، باقر، «شرایط اثر قابل حمایت در نظام مالکیت های ادبی و هنری (کپی رایت)»، مجله تحقیقات حقوقی، شماره 45، (صص. 98-151)
7. پیلوار، رحیم، «نظریه کار به عنوان مبنای مالکیت در حقوق اسلام و فلسفه جان لاک»، مطالعات فقه و حقوق اسلامی، سال3، شماره 5، 1390، (ص 63-85)
8. جعفرزاده، میرقاسم و حسنپور، محمدمهدی؛ «مبانی حقوقی ضرورت کنترل کیفیت در قرارداد اجازه بهرهبرداری از علامت تجاری»، مجله پژوهشهای حقوق تطبیقی، دانشگاه تربیت مدرس، دوره 21، شماره 2، تابستان 1396، (صص. 59-81)،
9. میرحسینی، سید احمد، آب سواران، حسن، «بازپژوهی قاعده تسبیب و نقد قوانین آن»، آموزه های فقه مدنی، شماره 10، 1393، (ص 125 -146)
10. محقق داماد، سیدمصطفی، انتظاری، علیرضا، «نقش قواعد اتلاف و تسبیب در مسؤولیت مدنی زیست محیطی»، مطالعات اسلامی-فقه و اصول، شماره 89، 1391، (41-61)
11.محمودی، اصغر، «بازتعریف عدمالنفع و مقایسه آن با مفاهیم مشابه»، پژوهش های حقوق تطبیقی، دوره 17، شماره 4، 1392
ب: منابع انگلیسی:
12. Beard, Joseph J, Digital Replicas of Celebrities: Copyright,Trademark, and Right of Publicity Issues, University of Arkansas at Little Rock Law Review, Volume 23, Issue 1, 2000, (PP.197-199)
13. Coors, Corinna, Mezei, Péter, Image Rights: Exploitation and Legal Control in English and Hungarian Law, Hungarian Journal of Legal Studies 57, No 1, 2016, (PP.10-24)
14. Coors, Corinna, Is the UK heading towards Protection of Image Rights?, Athens: Atiner’s Conference Paper Series No: Law 2014-1101, 2014, (PP.1-14)
15. Emilianides, Achilles C., Principles for the Protection of Character Merchandising in Cyprus, 2007, (PP.422-436)
16. Evans, David; Romer, Jason, A Guide to Guernsey image rights, P.1, visited at:
www.collascrill.com (9/22/2016)
17. Gaik Ng Jenny, Swee, Protecting a Sports Celebrity’s Goodwill in Personality in Australia, Bond University, Sports Law Journal, 2008, (PP.1-15)
18. Johnmark, Dakung Reuel, Celebrity Advertising and the Performance of New Products in Globcom Nigeria Limited, Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research in Business, Vol 6, No 4, 2014, (PP.1-18)
19. Jeremy, Blum, Otha, Tom, Personality disorder: strategies for protecting celebrity names and images in the UK, Journal of Intellectual Property Law & Practice, Vol. 9, No. 2, 2014, (PP.137-147)
20. Kewalramani, Nishant (2012); character merchandising, journal of intellectual properties rights, [vol.17, (PP.454-462)
21. Moskalenko, Kateryna, The right of publicity in the USA, the EU, and Ukraine, International ComparativeJurisprudence1, 2015, (PP.113–120)
22. Mullick, Souvanik; Narnaulia, Swati, Protecting celebrity rights through intellectual property conceptions, Nujs Law Review, Vol. 1, No. 4, 2008, (PP.615-635)
23. Schlegelmilch, Jonathon, Publicity Rights in The U.K. and U.S.A: It Is Time For the United Kingdom to Follow America’s Lead, Gonzaga Law Review Online, [Vol.1, 2016, (PP.101-119)
24. Solomon, Barbara A., Can the Lanham Act Protect Tiger Woods? An Analysis of Whether the Lanham Act is a Proper Substitute For a Federal Right of Publicity, Official Journal Of the International Trademark Association, Vol.94, No.6, 2004, (1202-1228)
25. Tabrez, Ahmad, Celebrity rights: Protection under IP Laws, Journal of Intellectual Property Rights, Vol 16, 2011, (PP. 7-16)
26. Whibley, Matt, Celebrity and Trademarks: Why Courts should Rocognize a celebrity –Likeness-Mark, Southwestern Law Review, [Vol.43, 2013, (PP.121-147)
27. Zinko, Robert, Antecedents and consequences of Personal Reputation in Organization, Florida State University Libraries, thesis, 2007, (PP.1-93)
ج: منابع الکترونیک: